STB-ul


2 zile pe drumuri până la București și înapoi pentru un OK. Probabil, acolo, undeva în aparatul birocratic, se justifică efortul și cheltuiala cetățeanului. Așa că, am condus 1.000 de km, am rodat un pic mașina și pe subsemnatul, povestitorul. Aș fi luat trenul, dar prima ofertă afișată pe site-ul CFR Călători zicea 13 ore și 38 de minute – tren direct pe ruta Cluj-București... ce glumă bună, ăștia chiar au timp! Eu nu am! În fine, nu despre asta voiam să scriu. Astăzi, când mă întorceam pe Valea Oltului, am condus în spatele unui autobuz STB – Societatea de Transport București. Te gândești automat ce caută ăsta aici? De ce trece Carpații? Cică ar fi o prezentare la Cluj și vor fi prezenți mai mulți producători, îmi spune șoferul într-o benzinărie din apropierea Sibiului. Bârfe televizate despre celebrele autobuze am auzit și eu, așa că dau o tură în jurul lui. Nu știu ce să zic, nu am competența să evaluez autobuze, din afară arată bine. Totuși, vă pot atrage atenția cum aleșii Bucureștiului au sifonat bugetul local cu câteva sute de mii de lei, poate chiar milioane. Toate autobuzele din Capitală, pe care le-am văzut eu în trafic, că vorbim despre cele noi, sau despre cele vechi, au fost inscripționate cu folie pe lateral cu numele proprietarului „Primăria Capitalei...” Mă întreb de ce a fost necesar acest lucru, aveau călătorii dubii referitor la originea sănătoasă a autobuzelor, nu s-ar fi urcat în ele dacă nu vedeau folia aia pe geamuri? Vă las pe voi să faceți înmulțirea, câteva sute de lei / bucată x câteva sute de autobuze. Uite o afacere bună pentru ei, nu pentru contribuabili. Mă îndoiesc că Primăria Capitalei și STB-ul vor face un efort de transparență, nu cred că vor comunica detaliile despre această achiziție. După cum vă spuneam, eu eram în trecere, nici măcar nu sunt bucureștean, dar mi-a sărit în ochi plasticăraia de pe ferestrele autobuzelor.